PARTILE CONTRACTANTE
Societatea VACANTA DE VIS – AGENTIA TA DE TURISM SRL . cu sediul social in Sibiu, Str Aleea Sevis, nr 8 ,ap 38 si punct de lucru in SIBIU, Str Somesului Nr. 28, cod postal 550003, cod fiscal 33363967 inregistrata la Reg Com Sibiu sub Nr. J 32/597/2014 avand conturile RO90BTRLRONCRT0258446001 RON , RO40BTRLEURCRT0258446001 EUR deschis la Banca Transilvania Sibiu, Tel 0269/220221 , mobil 0731/018938, 0722/453560 , site www.vacanta-de-vis.ro, e-mail: office@vacanta-de-vis.ro, licenta categoria Tour Operatoare nr. 925/28,01,2019, reprezentata prin DORDEA CLAUDIA GABRIELA în calitate de Administrator, denumita în continuare „Agentia de Turism Intermediara``-AGENTIA PRIN
si Turistul
Numele. ............................................................ ............................................................
Adresa ............................................................ ORAS ............................................................
CNP ............................................................ SERIA CARTE IDENTITATE ............................................................ ............................................................
Nr telefon ............................................................
Adresa email ............................................................
au convenit încheierea prezentului contract, în conformitate cu prevederile O. G. nr. 2/2018 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice
I. Obiectul contractului îl constituie vânzarea de către Agenţie a pachetului de servicii turistice înscris în voucher, bilet de odihnă tratament, bilet de excursie, anexat la prezentul contract, şi eliberarea documentelor de plată si calatorie.
II. Preţul SE ECHITA IN EURO ! In cazul in care se achita in lei, valoarea in RON este calculata la cursul de BNR + 2% (comis. De risc valutar)
III. Drepturile şi obligaţiile Agenţiei
3.1 În cazul în care Agenţia este nevoită să modifice una dintre prevederile esenţiale ale contractului, are obligaţia să informeze turistul cu cel puţin 15 zile înainte de data plecării cu exceptia cazurilor de la 3.4.
3.2 Agentia poate să modifice preţul contractului, în sensul majorării pana in cota de maxim 8% situatie in care turistul este obligat sa achite diferentele dacă modificarea are loc ca urmare a variaţiilor costurilor de transport,ale petrolului, taxe cherosen ,ale redevenţelor şi ale taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi, feriboturi şi aeroporturi şi ale taxelor de turist ori ale cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat.
3.3 In cazul achizitionarii unui pachet de servicii de calatorie avand in componenta si asigurarea transportului pe cale aeriana, Transportatorul Aerian, in mod unilateral si fara vreun acord prealabil are dreptul de a modifica orele de zbor iar turoperatorul in si sau aeroportul. Prin urmare, agentiile nu sunt raspunzatoare pentru decolarea/aterizarea avioanelor la o alta ora decat cea inscrisa in programul turistic. Pentru aceste intarzieri, compania aeriana este obligata sa asiste calatorii conform Regulamentului Parlamentului European nr. 261/2004 implementat prin HG nr. 1912/2006. Orice problema privind operarea zborului si actiunile adiacente acestuia intra sub competenta si responsabilitatea transportatorului, biletul de avion reprezentand contractul intre pasager si transportator. In cazul acestor pachete de servicii de calatorie, ziua de plecare si ziua de sosire nu sunt considerate zile de calatorie, acestea fiind destinate transportului. In cazul anularii zborului ca urmare a insolvabilitatii, falimentului, lichidarii sau incapacitatii de plata a Transportatorului Aerian, Agentia va depune toate diligentele si va actiona cu buna-credinta pentru a oferi alternative pentru efectuarea serviciilor. Cu toate acestea, agentiile sunt exonerate de orice raspundere pentru eventualele prejudicii, de orice natura, cauzate calatorilor, aceste daune fiind imputabile companiei aeriene in baza Regulamentului Parlamentului European nr. 261/04 implementat prin HG nr. 1912/2006. Pentru situatia in care agentia organizatoare modifica aeroportul de decolare / aterizare , intreaga responsabilitate ii revine acesteia.
3.4. Agenţia nu este răspunzătoare in următoarelor cazuri:
a) când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligaţiilor asumate prin contract se datorează turistului;
b) când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unor cauze de forţă majoră sau unor împrejurări pe care nici Agenţia, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita (modificări de orar sau de itinerar, întârzieri în traficul mijloacelor de transport, defectarea mijlocului de transport, accident, blocaje, lucrari sau reparatii pe drumurile publice, neindeplinirea grupului minim etc.).
3. 5. Agenţia are obligaţia să furnizeze în scris turistului, în termen de 24 ore înainte de data plecării, următoarele informaţii:
a) orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract;
b) denumirea si numerele de telefon ale reprezentanţei locale a organizatorului ori, în lipsa acesteia, un număr de apel de urgenţă care să îi permită contractarea organizatorului 3.6. Agentia de turism organizatoare isi rezerva dreptul de a efectua modificari programului (efectuandu-l in integralitatea lui) si a serviciilor (autocar, hotel, restaurant, etc.), oferind servicii similare.
IV. Drepturile şi obligaţiile turistului
4.1. În cazul în care turistul nu poate să participe la călătoria turistică, acesta poate să cesioneze contractul doar cu acordul si in conditiile acceptate de agentia organizatoare unei terte persoane care îndeplineşte toate condiţiile aplicabile pachetului de servicii turistice contractat, cu obligaţia de a anunţa în scris Agenţia . În acest caz Agenţia reziliază contractul cu turistul care cesionează contractul şi încheie un alt contract cu noul turist. Pentru călătoriile individuale, în cazul în care mijlocul de transport este avionul, transferul poate fi efectuat numai dacă există posibilitatea cesionarii locului de zbor. Turistul care cedează pachetul său de servicii, precum şi cesionarul sunt responsabili în mod solidar la plata preţului călătoriei şi a eventualelor costuri suplimentare apărute cu ocazia acestei cedări.
4. 2. Turistul are obligaţia să respecte programul de intrare respectiv iesire de la unitatile de cazare conform orarului fiecarei unitati de cazare. .
4.3. În cazul în care preţurile stabilite în contract sunt majorate cu peste 8% , turistul poate accepta sau rezilia contractul in termen de 24 ore , având dreptul la rambursarea de către Agenţie a sumelor plătite in conditiile si termenele de plata ale turoperatorului.
4.4 Facultativ, turistul (client al agenției) poate încheia la orice broker de asigurare o asigurare medicala si/sau o asigurare storno care să-l despăgubească cu costul pachetului contractat prin agenție în cazul în care nu poate efectua călătoria din motive de boală sau alte situații acoperite , iar în cazul în care nu încheie această asigurare sau asigurarea pe care o va încheia nu acoperă toate situațiile de împiedicare ce pot apărea, acesta intelege ca nu se poate îndrepta cu pretenții împotirva agenției, respectiv nu solicită ca aceasta să-i restituie costul pachetului turistic sau să-i achite alte despăgubiri. 4.5 . Turistul este obligat să comunice Agenţiei, în termenul comunicat de turoperator de la primirea înştiinţării prevăzute la cap. III pct. 1, hotărârea sa de a opta pentru: a) rezilierea contractului in conditiile turoperatorului b) acceptarea noilor condiţii ale contractului.
4.6. În cazul în care turistul reziliază contractul sau călătoria turistică se anulează înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:
a) să accepte la acelaşi preţ un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalentă sau superioară, propus de Agenţie;
b) să accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioară, propus de Agenţie, cu rambursarea in conditiile turoperatorului a diferenţei de preţ;
c) să i se ramburseze toate sumele achitate în virtutea contractului, după ce Agenției i au fost restituite de către Turoperator sumele virate către acesta d) sa accepte un pachet de servicii de calitate superioara cu achitarea diferentei in plus
4.7. .Turistul are dreptul să denunțe unilateral în orice moment, în tot sau în parte, contractul, însă în cazul în care denunțarea intervine în termenele prevăzute la punctul V, este obligat să despăgubească Agentia pentru prejudiciul creat acesteia. Dacă turistul solicită schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricărora dintre servicii, aceasta echivalează cu rezilierea contractului, cu aplicarea penalităţilor communicate de turoperator legale la momentul respectiv, şi încheierea unui nou contract.
4.8. Turistul este obligat să achite la recepţia unităţii hoteliere taxa de staţiune, taxa de salubrizare, precum şi alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de la Agenţie.
4.9. Turistul este obligat să prezinte la recepţia unităţii hoteliere actele sale de identitate, precum şi documentul de călătorie eliberat (voucher, bilet de odihnă şi/sau de tratament), în vederea acordării serviciilor turistice. 4.10 . Turistul poarta intreaga raspundere pentru respectarea prevederilor legale privind regimul vizelor, al documentelor de calatorie, regimul vamal, sanitar etc. ale tarilor de destinatie sau tranzitate.Turistul are obligatia sa verifice documentele de calatorie (bilete, vouchere etc.) precum si alte documente eliberate de Agentia de turism organizatoare si sa retina toate informatiile furnizate de reprezentantii agentiei, indiferent de forma prezentarii (scris sau verbal). Copiii minori (sub 18 ani) pot iesi din tara in conditiile legislatiei in vigoare:( exemplu a)sunt insotiti de ambii parinti sau b) sunt insotiti de un parinte care are acordul notarial sau cerificatul de deces al celuilalt ori hotarare judecatoreasca definitiva de incredintare a copilului, etc. sau c) sunt insotiti de un insotitor care are asupra sa propriul certificat de cazier judiciar si declaratiile notariale ale celor doi parinti ), nerespectarea dispozitiilor legale in acest sens implicand responsabilitatea directa parinteasca.Pentru o informare optima, Agentia recomanda si consultarea site-ului http://www.politiadefrontiera.ro.
V. Renunţări, penalizări, despăgubiri
5.1. În cazul în care turistul renunţă din vina sa la pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului contract, el datorează Agenţiei penalizări după cum urmează:
a) 50 % din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face cu mai mult de 31 de zile calendaristice înainte de data plecării;
b) 100% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face într-un interval mai mic de 30 zile înainte de plecare sau pt neprezentarea la program. La ofertele FIRST MINUTE, LAST MINUTE – PENALIZAREA este 100% IN CAZ DE ANULARE, SCHIMBARI DE PERIOADA SI DE NUME
5.2. Pentru biletele de odihnă şi/sau de tratament cumpărate prin organizaţii sindicale, Agenţia va face restituiri numai în baza cererilor de renunţare contrasemnate şi ştampilate de reprezentantul organizaţiei sindicale.
5.3. În cazul în care o ambasadă refuză să acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, turistului i se vor aplica penalizarile echivalente cu pretrul contractului. Agentia recomanda consultarea site-ului: http://www.mae.ro/node/1422, pentru informatii complete privind regimul vizelor. In cazul in care calatorul nu isi respecta obligatia de a se informa cu privire la formalitatile suplimentare necesare in vederea efectuarii calatoriei, care nu sunt in sarcina Agentiei (de ex. necesitatea obtinerii vizei sau necesitatea de a avea pasaport sau/si carte de identitate sau orice alte documente suplimentare - enumerarea fiind exemplificativa), Agentiile sunt exonetare in acest caz de orice raspundere in cazul imposibilitatii efectuarii calatoriei.
5.4. În cazul în care turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de servicii turistice refuză să se mai întoarcă în România şi autorităţile din ţara respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta, turistul respectiv are obligaţia de a suporta toate aceste cheltuieli.
5.5. Penalizările echivalente cu preţul contractului se aplică şi în cazul în care turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare, dacă nu poate pleca în călătorie pentru că nu are actele în regulă sau dacă este întors de la graniţă de către poliţia de frontieră.
5.6. Turistul trebuie să depună în scris cererea de renunţare la pachetul de servicii turistice la Agenţia la care a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de renunţare nu este luată în considerare.
5.7. În cazul în care turistul care a contractat un pachet turistic, pe care nu l-a achitat sau l-a achitat doar parțial si nu mai sau diferența de preț, acesta datorează agenției, pe lângă sumele neachitate, și penalități de întârziere de 0.1% sau 0,5% pe fiecare zi de întârziere calculate la suma neachitată începând de la data scadenței acesteia și până la plata efectivă.Penalitățile astfel calculate pot depăși debitul inițial. VI. Reclamaţii
6.1. În cazul în care turistul este nemulţumit de serviciile turistice primite, acesta are obligaţia prealabila de a întocmi o sesizare în scris, clar şi explicit, la cu privire la deficienţele constatate la faţa locului ( hotel , restaurant),pe care o va depune la receptia hotelului sau la reprezentantul local si numai ulterior o va transmite catre Agentie în termen de 24 ore . 6.2. Agenţia va incerca prin intermediul turoperatorului soluţionarea sesizării.
VII Asigurări 7.1Turistul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de el în cazul insolvabilităţii sau falimentului Agenţiei la Societatea de Asigurare OMNIASIG VIENNA INSURANCE GROUP cu sediul în localitatea Bucuresti, Aleea Alexandru nr 51, sect 1, Bucuresti 011822 telefon0214057420, fax 021/3114490 ,prin poliţa de asigurare nr. 57132/ valabilitate polita 16,01,2023-15,01,2024
7.2 Facultativ, turistul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare, care să acopere taxele de transfer, sau a unui contract de asistenţă care să acopere taxele de repatriere în caz de accidente, de boală sau deces, ori a unui contract de asigurare pentru bagaje. VIII. Documentele contractului se constituie ca anexă la acesta şi sunt următoarele:
oferta precontractuala, bonul de comanda, voucherul, biletul de odihnă-tratament, biletul de excursie, programul turistic dupa caz
IX Preturi si modalitati de plata
9.1 Pretul mentionat include toate taxele, comisioanele si taxa de rezervare (10% )din valoarea contractului cu exceptia costurilor care nu pot fi calculate in mod rezonabil anterior incheierii contractului (penalitati de incetare,pret excursii optionale, taxe de statiune, taxe feribot.) Taxa de rezervare va fi retinuta de agentie , inclusiv la incetarea contractului, in ipoteza unui caz de forta majora /circumstante inevitabile si extraordinarecf prevederile art 6, alin 2 coroborate cu Art 13 , alin 4 din OG 2/2018 art 1341, alin 1 si art 1635, alin 1 din Cod Civil . 9.2. Plata serviciilor de calatorie externe aferente contractului se poate efectua intr-o singura moneda, in valuta specificata in contract sau in RON la cursul de referinta a BNR + 2% din ziua emiterii facturii.
9.3. Plata serviciilor de calatorie interne (cu locul de desfasurare in Romania) se poate efectua si cu vouchere de vacanta. Plata serviciilor de calatorie se face respectand prevederile OUG nr. 8/2009, a normelor metodologice si anexelor acesteia. In cazul in care calatorul renunta la pachetul de servicii de calatorie achizitionat cu vouchere de vacanta, Agentia ii poate oferi acestuia un pachet de servicii de calatorie la o valoare initiala, mai putin penalitatile aferente, calculate conform prevederilor pct. 6.1. sau ii poate oferii calatorului un pachet de servicii de calatorie la o valoare mai mare fata de pachetul achizitionat initial din care au fost scazute penalitatile aferente, cu plata diferentei de pret. 9.4. Depasirea termenului de plata determina aplicarea unei penalitati de 0,3% pentru fiecare zi de intarziere, procent aplicat la suma neachitata.
9.5. Conform OUG 8/2009, in cazul renuntarii definitive la pachetul de servicii de calatorie de catre calator, agentia sau mandatarul nu pot restitui calatorului voucherele de vacanta sau contravaloarea acestora in bani si nici nu se pot cesiona. 9.6. Pachetul de servicii de calatorie care poate fi achizitionat pe baza voucherelor de vacanta va cuprinde servicii de cazare (minim si obligatoriu), alimentatie publica, transport, tratament balnear, agrement, toate cu locul de desfasurare pe teritoriul Romaniei.
9.7.In cazul in care calatorul doreste sa efectueze plata prin transfer bancar, pentru serviciile achizitionate, toate costurile bancare vor revenii partii care initiaza plata, respectiv calatorului. 9.8 In cazul oricarei modificari referitoare la nume, perioada, unitate de cazare fata de contractul initial etc se pot face doar in conditiile turoperatorului (cu sau fara taxa ) 9.9 Conditiile de plata difera in functie de conditiile turoperatorului- tip pachet servicii, tip oferta si vor fi specificate pe bonul de comanda sau in oferta precontractula , anexe ale contractului de comercializare a pachetului turistic.
.
X Dispoziţii finale
10.1 Litigiile aparute intre parti se vor rezolva pe cale amiabila, in caz contrar partile inteleg sa se adreseze instantelor competente de la sediul agentiei de turism intermediare Contractul va fi guvernat de legile romane in vigoare. Anularea si sau modificarea oricarei clauze nu afecteaza valabilitatea prezentului contract
10.2 Comercializarea pachetelor de servicii turistice se va face în conformitate cu prevederile prezentului contract şi cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 2/2018 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice cu modificarile ulterioare
10.3 Responsabilitatea Agenției intermediare se referă la toate operațiunile necesare începând cu ofertarea pachetelor turistice și până la eliberarea voucherului de plecare (ex. contractarea, facturare, încasarea prețului pachetului turistic, efectuarea rezervărilor la agenția organizatoare si plata acestora) și informațiile legate de plecare (ex. loc și oră de îmbarcare etc.).
10.4 Responsabilitatea Agenției organizatoare se referă la buna și efectiva desfășurare a pachetului turistic (ex. transport, dacă este cazul, servicii de cazare, servicii de masă, excursii opționale, asistenta turistica, etc.).Orice problema privind operarea zborului si actiunile adiacente acestuia intra in competenta si responsabilitatea transportatorului, biletul de avion reprezentand contractul intre pasager si transportator. In cazul acestor pachete de servicii turistice, ziua de plecare si ziua de sosire nu sunt considerate zile turistice, acestea fiind destinate transportului.
10.5 In cazul in care agentia organizatoare /turoperatorul care furnizeaza serviciile turistice angajate in acest contract se afla intr-una din urmatoarele situatii: (caz de incapacitate de plata,in caz de intrare in insolventa, in caz de administrare/lichidare judiciara sau faliment) , agentia Vacanta de vis nu isi asuma raspunderea si nu raspunde in nici un fel atat timp cat are dovada ca a achitat serviciile turistice ale turistului catre Turoperator urmand ca turistul beneficiar al serviciilor turistice sa se indrepte direct impotriva Turoperatorului urmand sa isi recupereze sumele achitate reprezentant cv.pachetului turistic fie direct de la Turoperator fie apeland la Polita de risc de faliment a Turoperatorului.
10.6 Pe cale de consecință, pentru orice nemulțumiri legate de efectuarea pachetului turistic ulterior eliberării voucherului de călătorie, turistul se va adresa, în scris, direct către Agenția organizatoare, în termen de maxim 3 zile calendaristice de la data întoarcerii din călătorie
Prezentul contract a fost încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
Am fost informat, am citit, am luat la cunostinta si am inteles clauzele prezentului contract si a actelor ce constituie anexe la acesta , consimtind in mod liber la semnarea lui
Am fost informat, am citit, am luat la cunostinta, am inteles si sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal.
SC VACANTA DE VIS SRL . NUME TURIST ............................................................ ............................................................
SEMNATURA..................................... SEMNATURA........................................
PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
1. Datele cu caracter personal prelucrate de VACANTA DE VIS SRL
Prelucrarea datelor cu caracter personal reprezintă orice operațiune sau set de operațiuni, care se efectuează asupra datelor dumneavoastră cu caracter personal, prin mijloace automate sau neautomate, cum ar fi: colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziție în orice alt mod, alinierea sau combinarea, restricționarea, blocarea, arhivarea, ștergerea sau distrugerea datelor.În contextul rezervării, intermedierii, ofertării și comercializării serviciilor și/sau pachetelor de servicii de călătorie, altor servicii turistice, evenimente culturale/sportive sau de altă natură, servicii de agrement sau călătorii de afaceri comercializate de către VACANTA DE VIS SRL și al menținerii/dezvoltării raporturilor comerciale/contractuale cu dumneavoastră, vă putem solicita anumite date cu caracter personal.
În acest sens, VACANTA DE VIS SRL poate prelucra, printre altele, următoarele date cu caracter personal: nume, prenume, numar telefon, adresa domiciliu, adresa de e-mail, serie si nr. carte de identitate, serie si nr. pasaport, CNP, data nasterii, varsta copiilor, apartenenta la sindicate, locul de munca, numele companiei (dacă este aplicabil), numărul de înregistrare TVA (daca este cazul).
2. Persoanele vizate
Persoanele vizate, ale căror date pot fi prelucrate de către VACANTA DE VIS SRL, exclusiv în scopul mai jos menționat sunteți dumneavoastră, în calitate de călători/turiști/beneficiari ai serviciilor de călătorie sau turistice, reprezentanți/împuterniciți/persoane de contact de afaceri (parteneri de afaceri sau contractuali, etc.) din cadrul companiilor sau instituțiilor/autorităților publice.
3. Scopurile colectării datelor cu caracter personal
Prelucram datele dumneavoastră cu caracter personal doar în următorele scopuri:
- Rezervarea, intermedierea, ofertarea și/sau comercializarea serviciilor și/sau pachetelor de servicii de călătorie, altor servicii turistice, evenimente culturale/sportive sau de altă natură, servicii de agrement sau călătorii de afaceri, executarea contractelor – respectiv in vederea indeplinirii obligatiilor contractuale pe care ni le asumam fata de dvs.;
- In vederea indeplinirii obligatiilor legale stabilite in sarcina noastra.
4 - VACANTA DE VIS SRL va considera toate informațiile colectate de la dumneavoastră ca fiind confidențiale și nu le va partaja cu terți (cu excepția turoperatorilor, unităților de cazare, transportatorilor, altor persoane fizice și/sau juridice implicate în prestarea serviciilor și/sau pachetelor de servicii de călătorie, altor servicii turistice, evenimentelor culturale/sportive sau de altă natură, serviciilor de agrement sau călătoriilor de afaceri rezervate sau achiziționate de dumneavoastră, respectiv partenerilor VACANTA DE VIS SRL de afaceri, inclusiv partenerilor din afara Uniunii Europene, în cazul în care fără partajarea datelor dumneavoastră nu ați putea beneficia de toate aceste servicii menționate mai sus) fără consimțământul dumneavoastră expres și anterior.
5 Destinatarii datelor dumneavoastră cu caracter personal
Destinatarii datelor înseamnă orice persoana fizică sau juridică, autoritatea publică, agenție sau alt organism căreia (căruia) îi sunt divulgate datele dvs. cu caracter personal, precum cele precizate mai jos, dar fără a se limita la: tur-operatori, unități de cazare, transportatori, alte persoane fizice și/sau juridice implicate în prestarea serviciilor și/sau pachetelor de servicii de călătorie, a altor servicii turistice, desfășurarea evenimentelor culturale/sportive sau de altă natură, serviciilor de agrement sau călătoriilor de afaceri, autorități publice centrale și locale, autorități judecătorești, politie, parchet (în limitele prevederilor legale și/sau ca urmare a unor cereri întemeiate și expres formulate), etc.
Confidențialitatea datelor cu caracter personal va fi asigurata de către VACANTA DE VIS SRL și nu vor fi furnizate către alți terți în afara celor menționați în prezentul document 6. Durata prelucrării datelor cu caracter personal
În vederea realizării scopului menționat, VACANTA DE VIS SRL va prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal pe toată perioada de desfășurare a activităților , VACANTA DE VIS SRL pana în momentul în care dumneavoastră sau reprezentantul legal/împuternicit al dvs., veti exercita dreptul de opoziție/ de ștergere (cu excepția situației în care VACANTA DE VIS SRL prelucrează datele în baza unei obligații legale sau justifică un interes legitim). Ulterior încheierii operațiunilor de prelucrare a datelor cu caracter personal, în scopul pentru care au fost colectate, dacă dumneavoastră sau reprezentantul legal/împuternicit nu veti exercita dreptul de opoziție/de ștergere, conform legii, aceste date vor fi arhivate de către VACANTA DE VIS SRL pe durata de timp prevăzută în procedurile interne VACANTA DE VIS SRL și/sau vor fi distruse.
7 Drepturile persoanelor vizate În relația cu VACANTA DE VIS SRL , dumneavoastră beneficiați conform prevederilor legale aplicabile de următoarele drepturi: dreptul de a fi informat, dreptul de acces, dreptul la rectificare, dreptul de ștergere a datelor, dreptul la restricționarea prelucrării, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziție și procesul decizional individual automatizat, inclusiv crearea de profiluri.
Dreptul de a fi informat înseamnă că aveți dreptul de a fi informat cu privire la modul în care datele dvs. sunt prelucrate și motivul prelucrării.
Dreptul de acces înseamnă ca aveți dreptul de a obține o confirmare din partea noastră că prelucrăm sau nu datele cu caracter personal care vă privesc și, în caz afirmativ, acces la datele respective și la informații privind modalitatea în care sunt prelucrate datele. Dreptul la portabilitatea datelor se referă la dreptul de a primi datele personale într-un format structurat, utilizat în mod curent și care poate fi citit automat și la dreptul ca aceste date să fie transmise direct altui operator, dacă acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic.
Dreptul la opoziție vizează dreptul de a vă opune prelucrării datelor personale atunci când prelucrarea este necesară pentru îndeplinirea unei sarcini care servește unui interes public sau când are în vedere un interes legitim al operatorului. Atunci când prelucrarea datelor cu caracter personal are drept scop marketingul direct, aveți dreptul de a va opune prelucrării în orice moment, în mod gratuit și fără nicio justificare, utilizând, dacă este cazul, funcția de dezabonare inclusă în materialele de marketing.
Dreptul la rectificare se referă la corectarea, fără întârzieri nejustificate, a datelor cu caracter personal inexacte. Rectificarea va fi comunicată fiecărui destinatar la care au fost transmise datele, cu excepția cazului în care acest lucru se dovedește imposibil sau presupune eforturi disproporționate.
Dreptul la ștergerea datelor ("dreptul de a fi uitat") înseamnă că aveți dreptul de a solicita să vă ștergem datele cu caracter personal, fără întârzieri nejustificate, în cazul în care se aplică unul dintre următoarele motive: acestea nu mai sunt necesare pentru îndeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate sau prelucrate; vă retrageți consimțământul și nu există niciun alt temei juridic pentru prelucrare; vă opuneți prelucrării și nu există motive legitime care să prevaleze; datele cu caracter personal au fost prelucrate ilegal; datele cu caracter personal trebuie șterse pentru respectarea unei obligații legale; datele cu caracter personal au fost colectate în legătura cu oferirea de servicii ale societății informaționale.
Dreptul la restricționarea prelucrării poate fi exercitat în cazul în care persoana contesta exactitatea datelor, pe o perioada care ne permite verificarea corectitudinii datelor; prelucrarea este ilegală, iar persoana se opune ștergerii datelor cu caracter personal, solicitând în schimb restricționarea; în cazul în care VACANTA DE VIS SRL nu mai are nevoie de datele cu caracter personal în scopul prelucrării, dar persoana i le solicita pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță; în cazul în care persoana s-a opus prelucrării pentru intervalul de timp în care se verifică dacă drepturile legitime ale operatorului prevalează asupra celor ale persoanei respective.
Drepturi legate de procesul decizional individual automatizat, inclusiv crearea de profiluri. Persoana vizată are dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv crearea de profiluri, care produce efecte juridice care privesc persoana vizată sau o afectează în mod similar într-o măsura semnificativă. Prevederile menționate nu se aplică în cazul în care decizia:
a) este necesară pentru încheierea sau executarea unui contract între persoana vizata și un operator de date;
b) este autorizată prin dreptul Uniunii sau dreptul intern care se aplică operatorului și care prevede, de asemenea, masuri corespunzătoare pentru protejarea drepturilor, libertăților și intereselor legitime ale persoanei vizate; sau
c) are la baza consimțământul explicit al persoanei vizate.
În cazul în care, dumneavoastră, direct sau prin reprezentant, vă exercitați drepturile menționate mai sus, în mod vădit nefondat, nejustificat sau excesiv, în special din cauza caracterului repetitiv, VACANTA DE VIS SRL poate:
- fie să perceapă o taxă rezonabilă, ținând cont de costurile administrative pentru furnizarea informațiilor sau a comunicării, sau pentru luarea masurilor solicitate;- fie să refuze să dea curs cererii.
De asemenea, dumneavoastră vă este recunoscut dreptul de a depune o plângere în fata unei autorități de supraveghere și de a introduce o cale de atac judiciară. În acest scop, în Romania, autoritatea de supraveghere este: www.dataprotection.ro
8 Exercitarea drepturilor dumneavoastră
Pentru exercitarea acestor drepturi vă puteți adresa VACANTA DE VIS SRL prin transmiterea unei cereri scrise, datate și semnate la adresa: Sibiu Str Somesului 28 sau prin transmiterea unui e-mail către office@vacanta-de-vis.ro
10.5.9. Prin semnarea prezentului contract, dumneavoastră confirmați că ați citit, ați fost informat(ă) corect, complet, ați luat cunoștința de continutul acestui document, il înțelegeți pe deplin și sunteți de acord cu:
- faptul că prelucrarea datelor cu caracter personal, astfel cum este specificată în legislația în vigoare și în prezentul document va fi efectuată în scopul rezervării, intermedierii, ofertării și/sau comercializării serviciilor și/sau pachetelor de servicii de călătorie, altor servicii turistice, desfășurării evenimentelor culturale/sportive sau de altă natură, serviciilor de agrement sau călătoriilor de afaceri;
- faptul că VACANTA DE VIS SRL va prelucra datele dumneavoastră personale doar în măsura în care acest demers este necesar scopului menționat în prezentul document, cu respectarea masurilor legale de securitate și confidențialitate a datelor.Pentru detalii privind prelucrarea datelor cu caracter personal de catre VACANTA DE VIS SRL puteti accesa site-ul www.vacanta-de-vis.ro sectiunea Politica de confidentialitate.
9 CONSIMŢĂMÂNTUL PARENTAL IN CONTEXTUL PRELUCRARII DATELOR CU CARACTER PERSONAL ALE MINORILOR (se va completa doar daca vor exista minori - beneficiari indirecti ai serviciilor contractate)
Subsemnatul(a), ............................................................., (nume – prenume: părinte / reprezentant legal / imputernicit al reprezentantilor legali), in calitate de ................................ (parinte / reprezentant legal / imputernicit al reprezentantilor legali) al minorului ...............................................................................................in varsta.. .. ani
al minorului ...............................................................................................in varsta.. .. ani
al minorului ...............................................................................................in varsta.. .. ani
al minorului ...............................................................................................in varsta.. .. ani
prin prezenta consimt în numele său (lor) ca VACANTA DE VIS SRL să poată prelucra datele cu caracter personal legate de numele și vârsta minorului(lor), serie si numar pasaport / carte de identitate, în scopul rezervarii / comercializarii pachetelor turistice / biletelor de avion al căror beneficiar direct sau indirect va fi minorul.
Am fost informat, am citit, am luat la cunostinta, am inteles si sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal.
NUME TURIST ............................................................ ............................................................
SEMNATURA...............................................................................